9 de febrer del 2012

Cris Bertomeu al centre d'acollida de Siphal 2012


Namaste! Jo soc la Cris Bertomeu, visc a Girona i tinc 25 anys. Aquesta està sent la meva primera experiència com a voluntària i la veritat és que m’està encantant!  La primera vegada que vaig visitar Nepal va ser el passat més de setembre  2011 per vacances i em vaig enamorar profundament d’aquest país meravellós, així que 4 mesos més tard tornava a fer la maleta però aquest cop per un motiu ben diferent.  Estic de voluntària a Siphal, una casa on hi conviuen uns 65 nens i nenes de diferents edats, des dels 4 anys fins als 16.

La meva tasca a Siphal és fer de dinamitzadora i monitora en el seu temps lliure per les tardes quan surten de l’escola.  A Siphal he coincidit amb una altra voluntària italiana, l’Elisa, que conjuntament ens hem organitzat per preparar jocs, un concurs de dibuix i en aquest moment estem preparant tallers de manualitats . També hem fet dues excursions fora de Siphal, una a Bouddha i l’altra a Swayambhunath que els va encantar, ja que mai visiten la ciutat i no surten fora de l’entorn de Siphal i de l’escola, això va fer que fos una experiència genial per a tots els nens i nenes. Les seves cares de felicitat ho deien tot!

En el poc temps que porto a Siphal, unes dues setmanes, he aprés a conèixer ben de prop la cultura i el ritme de vida nepalí, i amb els nens estic aprenent més del que em podia imaginar, des dels seus jocs fins a la seva manera de pensar, sentir i actuar. És realment gratificant quan arribes al centre i et venen a rebre tots amb els braços ben oberts! Les abraçades i els petons cobren un altre significat!

És molt difícil transmetre tot el que m’està aportant aquesta experiència, així que us animo a provar-ho i sobretot gaudir-ho com jo ho estic fent!

Gràcies a Amics del Nepal per donar-me aquesta oportunitat, que sense dubte mai oblidaré.

Més fotos a :

Siphal:
Excursió a Swayambhunath:
Excursió a Bouddha:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Welcome

We accept all types of topics related to Nepal /
Acceptem tot tipus de comentaris relacionats amb el Nepal /
Opina sobre temas relacionados con Nepal